Thursday, September 24, 2009

Bidadari..

Assalamu'alaikum...

sekadar perkongsian..tibe2 jer teringat kat bidadari lepas bace kitab tanbihul ghafilin...mm..ntah lh, jiwa aku cm x brape stabil je beberape hari nie..ape2 pun, jom kita hayati lagu nie..


Bidadari
Album :
Munsyid : Munif Ahmad
http://liriknasyid.com


Bidadari 2x
Temanilah resahku
Bidadari 2x
Tenangkanlah jiwaku
Sumpah setia hidup mati
Semuanya kerana kau isteriku
Isteriku tercinta pelengkap rusuk kiriku

Bidadari 2x
Jadilah pedampingku
Bidadari 2x
Jadilah sang setia
Kerna cinta cinta suci
Buktinya tidak pernah sepi
Sepi daripada cubaan yang tak terduga

Chorus *

Kau umpama bintang utara
Penunjuk jalan yang terang
Kau beri harapan saat ku jatuh
Bangun semula
Dan berikan sakti cintamu
Penawar racun berbisa
Dan ikatan kita cinta abadi hanya disyurga

Thursday, September 17, 2009

Kenapa perlu ambil peluang untuk berdakwah?

Salam Pembuka Bicara

ada sahabat yang bertanyakan soalan kat aku, walaupun kepala aku agak kurang ok sket mase tu, tapi aku tetap jawab soalan tu :

"kenapa kita perlu ambil kerja yang akan datang walaupun kita dah sedia ada kerja kita sendiri sekarang ni"


Respon aku :

Pertama skali, aku nak terangkan bahawa 'kerja' yang kawan aku maksudkan ni adalah "gerak kerja da'wah'...

aku cakap kat kawan tu, motivasi aku paling kuat untuk terus pikul gerak kerja islam ni adalah 'KEMATIAN'. Semua orang tak tahu bila kita akan mati. S0, selagi terdaya aku akan terus amik kerja-kerja tu sebab aku takut, di saat kematian aku nanti, aku tidak berada di atas jalan da'wah ini..aku takut, di saat aku menghadap Allah nanti, aku tergolong bersama orang-orang yang tak pernah kenal pun dengan erti da'wah..aku juga takut kalau aku kehilangan peluang untuk mati syahid di jalan Allah dengan asbab aku tengah 'berehat' masa tu...

Ya, aku memang ada tempoh mandom aku dalam gerak kerja da'wah ni, tp yang korang tengok aku mandom tu, hanyalah dalam gerak kerja yang korang kenal aku kat kampus, Alhamdulillah walaupun aku tak aktif dalam gerak kerja kat kampus, Allah S.W.T masih bagi peluang kat aku untuk laksanakan elemen da'wah yang lain..dan aku rase, korang tak perlu tahu ape yang aku buat masa tu...

Selain tu, aku teringat kata-kata ustaz aku..."usaha da'wah zaman sekarang ni adalah usaha atas pilihan Allah S.W.T"...maksudnya...ada orang yang berniat dan berhajat untuk melakukan kerja da'wah ni, tp Allah S.W.T tak beri dy peluang untuk melakukan kerja tersebut, dan ada pula orang yang dy tak brape berhajat untuk buat kerja da'wah, tetapi Allah S.W.T masih bagi dy peluang untuk buat kerja ni dan ada lagi satu golongan ni, dy memang nak buat kerja da'wah ni, dan Allah S.W.T buka peluang dy untuk melakuakan apa yang dihajatinya..
semoga aku tak tergolong dalam golongan pertama yang aku tulis tadi..

oleh itu, selagi terdaya, aku akan cuba mengambil setiap peluang yang Allah S.W.T ciptakan untuk aku dalam melaksanakan misi da'wah ni..

dan sahabat-sahabat sekalian, kita mesti ingat bahawa, Allah tak akan rugi kalau kita tak laksanakan misi da'wah ni, tapi siapa pula yang rugi??..
Tepuk dada,tanyalah diri..salam renungan buat kita semua...

wallahua'lam...

Wednesday, September 16, 2009

Assalamu'alaikum

Alhamdulillah..setelah aku kuburkan blog aku y sebelum nie..
Allah S.W.T tetap menggerakkan hati aku untuk tulis lagi..
kali ni, mgkn tulisan aku tak se'kejam' dulu kot..
aku dah tak nak buat orang marah dah..
semoga aku terus istiqomah..
amin..